Narodna knjižnica i čitaonica Jasenovac sudjelovala u nacionalnom programu Rođeni za čitanje – u svrhu poticanja čitanja djeci od najranije dobi
Narodna knjižnica je 16. veljače 2022. godine, u suradnji sa Općinom Jasenovac, Osnovnom školom Jasenovac, Udrugom umirovljenika i Centrom za pomoć i njegu obilježila Međunarodni dan čitanja na glas (2. veljače) i Međunarodni dan darivanja knjigom (14. veljače) u sklopu nacionalne kampanje „Čitaj mi“.
Poštujući epidemiološke mjere posjetili smo DV Jasenovac i OŠ Jasenovac, te najmlađe uveli u svijet čitanja, a našim najmlađima, knjige i slikovnice su čitali Ana Horvat, Sofija Vidaković i Vjekoslava Skokić.
Ministarstvo kulture i medija RH u suradnji s Ministarstvom zdravstva Republike Hrvatske uz podršku Hrvatskoga pedijatrijskog društva i Hrvatskog društva za socijalnu i preventivnu pedijatriju pokrenulo je program Rođeni za čitanje - nacionalni program poticanja čitanja djeci od najranije dobi uz aktivnu ulogu pedijatara.
Čitanje naglas razvija vještinu slušanja, obogaćuje rječnik, razvija razumijevanje za društvene probleme i čimbenik je budućeg uspješnog razvoja djeteta. Svjetski dan čitanja naglas bi trebao pokazati svijetu kako pravo na čitanje i pisanje pripada svima.
Djeca i odrasli širom svijeta, slaveći moć riječi kreiraju društvo koje će omogućiti svakom, baš svakom djetetu pravo na obrazovanje te pristup knjigama i tehnologiji.
Glavni je cilj programa je osvijestiti važnost čitanja naglas za razvoj djetetovih čitalačkih navika, čitanja iz užitka, a što značajno utječe na sveukupni djetetov razvoj.
Međunarodni dan darivanja knjigom obilježava se 14. veljače i volonterski je projekt kojim se želi probuditi ljubav prema čitanju i darivanju kod djece te ih potaknuti da više čitaju.
Darujući svoju knjigu ili slikovnicu drugom djetetu, uz objašnjenje zašto to radi i koliko će to drugom djetetu mnogo značiti, uči koliko je lijepo i važno pomagati, stoga vas i ovim putem pozivamo da se priključite ovoj akciji i poklonite knjigu ili slikovnicu.
Prema UNICEF-ovom istraživanju provedenom u Hrvatskoj svako treće dijete nema niti jednu slikovnicu i dječju knjigu što prije svega znači poziv na akciju jer siromaštvo u ranoj dječjoj dobi često ostavlja trajne i neizbrisive posljedice na zdravlje, obrazovanje i sveukupan razvoj djeteta te koči ostvarivanje njegovog potencijala.